Hur är jag bra nog men ändå lagom? Att vilja vara bra på sitt jobb kan ju inte vara fel i sig? Hur vet jag när prestationen är ohållbar och inte?

Att känna mig intelligent, snabblärd och bra på att minnas igen är både en fara och en lättnad. Kanske är det mindre farligt för att jag själv känner dessa positiva aspekter, utan att någon har sagt det till mig? Att det är min egen bedömning av det jag utför som säger mig att jag kan vara stolt över mig själv? Hur vet jag gränsen mellan ambitioner och krav?
 
Varför är det så svårt att hålla fast i rutiner med yogan och meditationen? Hur viktig är den för mig? Hur hård ska jag vara mot mig själv när jag slarvar?
 
Varför stressar jag igen, varför känner jag stressen i magen? Varför är jag redan labil och lättirriterad igen? Hur kan jag göra för att minska det?
 
Varför känner jag mig övergiven, besviken, osedd och ensam så fort jag känner mig trött och överväldigad, och varför lämpar jag över de känslorna på min pojkvän?
 
Många frågetecken.
 

Kommentera

Publiceras ej