Jag gjorde en övning utifrån Mia Törnbloms bok "Du äger!" idag.

Anledningar till att jag är härlig och duger som jag är oavsett mina prestationer:
 
Jag är ambitiös.
Jag är beslutsam.
Jag är busig!
Jag är driftig och påhittig.
Jag är eftertänksam, reflekterande och analytisk.
Jag är empatisk.
Jag är ofta energisk och livfull.
Jag är engagerad och entusiastisk.
Jag är finurlig, pysslig och kreativ.
Jag är fördomsfri.
Jag gör mig bästa för att vara förstående och förlåtande.
Jag är intelligent.
Jag är hjälpsam.
Jag är händig.
Jag är hänsynsfull och kärleksfull.
Jag är initiativrik.
Jag är klok.
Jag är omtänksam.
Jag är lugn och lyhörd.
Jag är lojal.
 Jag är en god lyssnare.
Jag är modig.
Jag är mysig!
Jag är mänsklig.
Jag är noggrann och strukturerad.
Jag är nyfiken!
Jag är pålitlig och rättvis.
♥ Jag är självständig. 
Jag är snäll och stöttande. 
Jag är stark och skör och sårbar. 
Jag är trevlig.
Jag är vänlig och varm. 
Jag är ärlig och ödmjuk.
Jag är uppmärksam.

Jag är unik.
 
Jag är allt detta. Alltihop. Och det oavsett hur jag presterar, om jag städar, om jag är perfekt hela tiden eller inte och även när jag inte orkar eller vill ställa upp för andra helt villkorslöst. Oavsett vad jag jobbar med, oavsett om jag är framgångsrik, oavsett vad jag gör. Jag är allt det där, har nästan alltid varit. Och jag inser att min pojkvän förmodligen skulle fortsätta älska mig, även om jag slutade curla honom på de små sätt som jag känner att jag gör, för just de här sakerna ovan som är jag.
 

Kommentera

Publiceras ej